söndag 20 april 2008

Golfpremiär!

Igår blev det äntligen säsongens första golfrunda. Arbetsalkoholisten Murveln och undertecknad hade dammat av klubbborna och såg fram emot en trivsam eftermiddag, vilket det även blev. Solens strålar värmde våra grådassiga ansikten och allt var frid och fröjd, förutom tekniken i slagen men vad kan man vänta sig efter 6 månaders soffliggande?

På första hålet hamnade båda två lite väl långt ut i ingemansland och efter ha slagit bort 4 bollar sket jag i fortsatt spel och riktade in mig på nästkommande hål istället. Murveln däremot stred tappert och lyckades komma ut på lite bättre underlag. Bollen hamnade snett bakom ett träd men då greenen låg rakt fram var det bara att slå, och då händer det som inte kan hända...


Som ni ser på bilden hänger det en fågelholk på trädet och vad fan händer om inte att han lyckas träffa den på bara 2 meters avstånd! Jag skrattar givetvis gott åt detta medans Murveln tittar lite finurligt upp mot holken. När han berättar att bollen försvann så är jag övertygad om att han driver med mig men han vägrar gå med på detta och hävdar bestämt att bollen ligger i holken...

Då båda är goda vänner med naturen vet vi att det inte ska finnas några fågelungar vid den här tidpunkten så vi plockar helt enkelt ner holken, då båda är ekonomisk ansvarfulla pojkar och inte offrar en golfboll i onödan.

Jag blir oerhört förvånad då vi lyfter bort taket och vad ligger inte där om inte en Callaway HX Hot-boll. Han talade alltså sanning! Vi blir dock än mer förvånade över de tre fågelungarna som också ligger där och undrande tittar mot oss... Efter ha pillat upp bollen tittar vi upp mot trädet och förstår direkt att vi inte kommer lyckas få tillbaka holken, så vi slänger den i vattnet och därefter slår Murveln en fin boll upp på green och lyckas trots fadäsen gör par på banan.

Vi spelar 4 hål till innan vi bryter, då suget efter öl har blivit för stort. Givetvis ärade vi fågelkräken med en liten skål senare på kvällen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sadist

Sixx sa...

Det är ju inte för inte som jag kallats nästa Seve Ballesteros!

Peppe sa...

Så ni slänger holken me 3 ungar i vattnet!? Haha! Inte bara att historien va helt sanslös, men så går ni o gör nåt så taskigt också! Usch, nu måste ja juh straffa er! ;P

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Estabilizador e Nobreak, I hope you enjoy. The address is http://estabilizador-e-nobreak.blogspot.com. A hug.

Sixx sa...

Vilken fantastisk språkbegåvning som läser din svenska blogg, svarar på engelska och sen ger dig en kram till råga på allt.

Jävlar vad fint...

Anonym sa...

Språkbegåvad kanske, gramatiskt stolpskott ja. För övrigt tycker jag att murvelns sving ser lite vinn ut men vad kan man förvänta sig av en urdrucken journalist.

Anonym sa...

Det heter faktiskt grammatiskt och inte gramatiskt. ;)

Dessutom får man inte kasta fågelbebisar i sjön. :(

Anonym sa...

Oj ursäkta mig... Jag kan också tillägga att den meningen inte innehåller något verb men det kanske inte språkpolisen tycker är lika farligt.

defer sa...

Birdie!

Anonym sa...

Le elephant: Jag har förvisso en tendens att agera språkpolis, men nu handlade det snarare om att man kanske inte borde kasta sten i glashus. :)