söndag 6 april 2008

Skjut mig

Det här tycker jag inte om kan jag berätta. Jag tvingas erkänna att en låt, av ett band jag verkligen inte tycker om, är riktigt bra. Sånt bär mig emot. Däremot, vänner och okända; den dagen jag tycker en låt av Eric Gadd eller Bo Kaspers Orkester går att lyssna på, så snälla skjut mig. Då har jag bokstavligen nått rock bottom, för att låna ett engelskt, träffande uttryck.

För klargörandets skull... Nej, jag tycker inte om U2. Nej, jag tycker inte om U2. Nej, jag tycker inte om U2. Ja, Bono är förmodligen världens löjligaste person. Nu tar jag skammen och går och lägger mig.

8 kommentarer:

Sixx sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sixx sa...

Haha!

Jag visste det. Det är detta du har smusslat med under den senaste veckan.

Hela Joshua Tree är grym men det vet ju förmodligen redan :p.

Ämnet Bono är dock intressant. Pretentiös? Absolut!
Han sa en sak i en intervju som kommentar till att folk tycker att han gör sig själv till något sorts världssamvete. Det handlade om att han gör det han gör för att han vill och lät ungefär: "Jag behöver inte bry mig, jag kan ta alla mina miljoner och skita i allt."

Det låter som de flesta av oss.
Ja bortsett från dig då. Du är ju faktiskt gängets svar på Bono. Fadderbarn och allt ;).

När knackar du på dörren med haggla?

Anna sa...

förutom glajjorna är bono riktigt hunkig! Kul att se att du äntligen tar dig samman djåel och får lite god smak! Förresten, var var James Dean och Tyler himself på ditt inlägg om vilka du är lik? Eller skulle du ha känt dig för självgod om du tog med dem? =P

Lars sa...

jaha, är det tacken för alla års vänskap mellan oss. Det var kul att ha dej som bäste vän och vi har gjort mycket kul och sjukt tillsammans men de åren är nu helt betydelselösa. Det känns som att du huggit en kniv rakt in i mitt hjärta, kommer aldrig förlåta dej, måste nog tyvärr komma till Årjäng och rånbögmörda dej!!!

7yler sa...

sixx: Jag kommer besöka dig när du minst anar det och jag tar med mig en clown och ett gäng skrämmande dockor.

anna: Den dagen jag vågar likna mig själv med de hjältarna har jag otroliga mängder rökheroin i min kropp. Däremot älskar jag dig för den liknelsen, även om ditt omdöme grumlas lite då du tycker Bono är en hunk.

lasch: Jag är evigt ledsen för sviket mot dig. Är det någon jag vill bli rånbögmördad av så är det dock av dig.

Sixx sa...

7yler:

Anna ringde nyss. Hon vill korrigera James Dean och Tyler:

"Det blev väldigt fel. Jag menade Sune Mangs och Loket. Jag ber hemskt mycket om ursäkt".

Det är ingen ordning på folk nu för tiden :P!

7yler sa...

Vet Sofia om att du och Anna kuckilurar??

Att du vet vem Sune Mangs var bevisar att du verkligen är gammal... (och nej, det har ingenting med allmänbildning att göra)

Anna sa...

nu har det urartat