tisdag 23 oktober 2007

Hur är det med minnet egentligen?

Tisdagar brukar vara mina favoritdagar. Det brukar nämligen vara veckans lugnaste dag. Idag var dock ett undantag. Det har varit ett jäkla ringande och mycket jobb har tillkommit den redan stora högen av akter. Därtill ska ett antal arrangemang fixas, kampanjer ska filas på och några direktutskick ska fixas, plus annat. Men, så här gillar jag det även om det blir lite dubbeltydigt med inledningen. Är man stressad håller man sig alert och fokuserad.

Det värsta med dagen var dock att mitt minne inte riktigt höll måttet. Jag var säker på att telefonmötet skulle vara på måndag. Då skulle jag hinna se alla föreläsningar, göra övningarna, klara diagnostesterna och kanske till och med fixa det slutgiltiga provet.

Av ren tur kikade jag i kompetensforumet och såg där att mötet var inte alls den 29:e, utan den 24:e... Imorgon. IMORGON!

Bläddrar snabbt upp min anteckningar och ser att jag missat datumet helt. Helvete. Dessutom ser jag att jag skrivit "ALLT SKA VARA KLART INNAN TELEFONMÖTET". Ni märkte att det var stora bokstäver va? Det var nämligen så jag hade skrivit det.. suck! Nåja, efter sex och en halvtimmes plugg efter jobbet så är man klar. Förutom kunskapsprovet då. Jag sätter mig inte klockan elva på kvällen och gör ett prov man inte får misslyckas på. Där går gränsen. Jag tar mig en kall öl istället. Det tycker jag att jag är värd.

3 kommentarer:

Sixx sa...

Men jävlar vad lat ;)...

7yler sa...

Ja, jag passar på att vara det ibland... ;)

Peppe sa...

"efter sex och en halvtimmes plugg" ... den meningsbyggnaden e tolkningsbar ;) haha