torsdag 4 oktober 2007

Inte så dum ändå


Man brukar ju säga "jag är inte så dum som jag ser ut" lite skämtsamt då man sagt något smart, men samtidigt vill verka lite ödmjuk. Innebörden av just den meningen kan inte bli tydligare om man tittar på bilden ovan. Ett geni med känsla för humor eller en uteliggare hämtad vid plattan? Inte för att uteliggare nödvändigtvis behöver vara osmarta, men ni förstår vad jag menar.

"Världen är inte farlig på grund av de som gör skada, utan på grund av de som ser det utan att ingripa." - Albert Einstein

Citatet är ett av de bästa någonsin. Ett ämne de f ö berör i en av mina favoritfilmer; The Boondock Saints. Nu blir det tre koppar kaffe till så håller jag mig kanske vaken på vägen till Karlstad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha plockgodis is the shit när man åker bil ;)