lördag 10 november 2007

Sambo?

Jag måste ha räknat katastrofalt fel när jag gjorde kaffe; vatten för 4 personer och kaffe för 27, för dra åt helvete vad starkt det blev. Var nästintill tvungen att dunka ur kaffet ur koppen när jag skulle dricka det och nu när jag kämpat i mig en kopp, är jag inte speciellt sugen på en till. Jag känner dock att jag borde ta en till, måste ta en till. En är ju fjantigt, lite fjolligt, för att inte tala på fel. Man måste ju dricka jämnt antal koppar. 2-4-6. Det vet ju alla.

För ungefär 2 år sedan tänkte jag vara lite vitsig och lägga till ett yrke vid mitt namn i telefonboken. "Kalle Larsson, Snickare, 054-777999". Ungefär så. Det vitsiga var att jag skulle givetvis lägga in ett lite annorlunda yrke. Hallick, spermadonator eller potatisodlare. Det sista yrket är väl inte speciellt roligt, men det passar verkligen inte in på mig och det är väl därför jag tycker det är så roligt. Med den meningen menar jag dock inte att de förstnämnda yrkena är något som passar mig.

Nåja, jag valde yrket ninja. Lite tufft, grabbigt måhända, men ändå tufft och framför allt osant (tyvärr). Dagen efter skulle jag se om det hela hade gått igenom. Det hade det, men inte riktigt som jag hade tänkt mig... Hitta.se hade gett mig en sambo istället! Nu står det "delas med Ninja Fjeld" vid mitt namn och nummer. Tyckte detta var så kul så har inte ändrat det, trots att en del varit lite fundersamma innnan dom ringt upp mig.

Bildbevis.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA, vet du vad älskling? jag fan funderat på det där FLERA gånger.. :)

7yler sa...

Haha, och äntligen fick du det förklarat för dig. Är det något du funderar över är det ju bara att fråga vet du väl ;)