tisdag 27 november 2007

Sömntuta

När telefonen ringer "tidigt" på morgonen och du blir väckt, får du troligtvis frågan: "väckte jag dig?" Ditt svar blir troligtvis "Nej då, jag var vaken."

Detta hände mig imorse och precis som ovan var jag ju givetvis redan vaken... I helvete att jag var! Jag sov gott i min varma säng och drömde halvsnuskiga drömmar, men varför ska det vara så jävla svårt att säga det? Att man drömde om en dansade apa iförd rosa tanga behöver man kanske inte säga, men varför är frasen "ja, jag sov" så otroligt svår att klämma ur sig?

Min antivirusprogram avast! är ganska roligt. De tjeckiska programmerarna är lite komiska får jag säga. När programmet har laddat hem några uppdateringar så kommer en röst in och säger något i stil med att nu är programmet uppdaterat. Antar jag. Varje gång har jag spelat så hög musik så jag har inte fattat om rösten är på engelska eller tjeckiska.

En annan sak som också är lite rolig men som också såg till att jag sket knäck härom dagen, är att när programmet hittade något suspekt, som i detta fall ett adwareprogram, så tjuter datorn likt radioaktivt afall blivit dumpat i köket (datorn står i köket) och när jag skriver tjuter, så menar jag TJUTER. Lik hoppar till. Så hög var signalen. Om den tjuter så för ett sketet (göteborska) adwareprogram, hur låter det då om ett virus upptäcks? Eller om datorn börjar fjärrstyras? Jag ber till Gud att det inte kommer att ske. Inte för att jag är rädd om datorn, utan för att jag är rädd om mina trumhinnor.

1 kommentar:

Sixx sa...

Haha!

Jag läste att du var rädd om din terminator...