torsdag 21 februari 2008

Vad är detta?

Efter en lång och dryg dag på jobbet går jag långsamt hemåt. Vädret är vackert; blåsigt, kallt och småregnigt. På ganska långt avstånd ser jag att det är något i min postlåda, och det är inte räkningar. Detta gör att mitt humör blir lite muntrare. Ju närmare jag kommer lådan, inser jag att det är något stort som ligger i den. Blir lite förbryllad och kan inte dra mig till minnes att jag beställt något nyligen. Då jag ibland kan impulsbeställa diverse skit litar jag inte helt på mig dock.

Det var dock inget paket som det alltid brukar vara, utan en stor påse av något starkt matrial. Tröttheten gjorde mig mer förbryllad än nyfiken och jag gick in med säcken, och givetvis, räkningarna.

När jag kommit in och ser denna säck i skarpare ljus ökar dock min nyfikenhet. Den är inte bara blå, den är dessutom tung. En meter "lång" och 5,6 kg väger den, och den har dessutom flygits till mig, från Frankrike! Min franska sträcker sig bara till några få svordomar så informationstexten förstår jag inget av. "Prio" måste dock betyda att detta är en viktigt säck, eller åtminstone innehållet, märker jag att jag mumlar för mig själv.

I takt med min nyfikenhet växer även en del konspirationsteorier fram. Är det franska terrorister som skickar mjältbrand till mig? Jag kanske har sagt "fuck the French" en gång för mycket? Eller har amerikanerna tröttnat på mina ständiga smädelser och skickar mig här en hälsning från CIA? Eller kan det vara så att en jättedildo skickats till fel adress? Eller kanske ett bilbatteri?

Hur som helst har jag nu blivit nervös. Att säcken är förseglad med en kedja gör inte saken bättre. Jag behöver verkligen något stärkande för att tillfångata det rymmande modet inom mig. Alternativt ger jag grannen en hundring och ber han öppna den.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Liksäck?!

Peppe sa...

Va faan va de i säcken då?!

Sixx sa...

Svårt spel!

Jag vet ju hur bortförklaringen kommer att låta...;)!

Det är en jättedildo från Didier Deschamps!

Anonym sa...

Vadå cliffhanger :D

Anonym sa...

men för faan joel. vad är det i säcken? Ett aphuvud?

Anonym sa...

HEY WHAT THE FUCK WAS IN THAT BAG???????