torsdag 27 mars 2008

Nicknames

Man har ju haft ett antal smeknamn under åren. Tänkte därför delge er några av dem. Skulle dock vara intressant att veta vilket som passar bäst in, så berätta för mig!

Inom parantesen finns personen som antingen kom på det, eller som mest använder det idag, samt en liten förklaring.)


1. Michelin-gubben (Mamma - som vill att jag ska sluta styrketräna)




2. Stevie Wonder (Jens- för att min syn är felfri.....)




3. Mr Burns (Jens - p g a att jag saknar empati och äger ett kärnkraftverk)



4. Travarn (Farmor - hon tyckte jag sprang för mycket)




5. En mordhotande stolle (Alla jag möter tydligen. Jag är billig dessutom)



6. Dretgôbbe (Jens, Norell, Leffe m. fl - jag är gammal, bitsk, bitter och onykter)




7. Joakim von Anka (Jens - jag gillar pengar)




8. Jolle (Staffans farsa, Hans - Antar att det har något med mitt namn Joel att göra)




8. En stilig man (Alla kvinnor över 30 - för att jag är jävligt stilig helt enkelt)




9. El Mariachi (Jens - jag sponsrar vapenindustrin)




10. Scream-mördaren (Norell- titta på min visningsbild på Facebook så förstår ni)



11. Dinosaurie (Alla som vaknar upp brevid mig - min ålder? min frisyr? mitt morgonhumör?)




12. Bengt Dennis (Jens - för att jag älskar att höja räntan)




Nå? Vem fan av dessa är jag?

6 kommentarer:

Sixx sa...

Rent utseendemässigt så är ju den sista bilden mest träffande :P!

Men i stort så är det väl en kombination bortsett från Michelingubben. Så vit är du fan inte!

Anonym sa...

Ja, jag får nog stödja mitt smeknamn på dig; du är och förblir en rekti jävla dretgôbbe.
Jag funderar på att börja kalla dig Direktörn också.

Peppe sa...

Bankirn glömde du! Cred också till Jens som står för ca. 50% av alla smek/öknamn! ;P Starkt jobbat Jens!

Anonym sa...

Nä, du är ju älskling :) ta med det på listan och en härlig bild på leif loket olsson... det är klockrent...

Sixx sa...

Nu ska damen lugna sig här, älskling, det var det fräckaste!

Pfeffe:

Då ska du bara veta hur många som inte är med!

Lars sa...

Du är och kommer alltid va Mr Burns. De andra är bara dåliga påhitt av en bakfull Journalist.