fredag 21 mars 2008

Utsocknes

Ena dagen ska brorsan till Guinea-Bissau med EU/FN i ungefär 1 år och andra dagen ska min kusin till Saudi Arabien med Air Force. Själv sitter jag de värmlänska skogarna och känner mig trygg, och tråkig. Jag ska nog se om min vän Peter Frid behöver en kompanjon att frakta skogsmaskiner till Dubai.

Skämt åsido; nedan följer ett hysteriskt roligt skämt, regisserat Norell. Min kollega Marcus befinner sig inte på kontoret och givetvis måste vi jävlas med honom. Vi byter ut hans kontorsstol och häftapparat, tejpar hans telefon (så att man hör den som ringer jävligt dåligt), lägger dit fel visitkort, flyttar omkring bokstäverna på hans namnskylt så han helt plötsligt blir jugoslav och givetvis stökar vi även till det annars så ordningsfulla kontoret. Tavlorna hänger på sned, saker som ska ligga till vänster; ligger helt plötsligt till höger, ordningsföljden på prydnadssakerna är helt annorlunda, ja... ni fattar.

Pricken över i:et stod som sagt den galne för, och för att förstå hur kul det blev finns resultatet nedan. Referensen som herr Frid nämner är givetvis en riktigt referens, och han är informerad om skämtet ifall det skulle dyka upp någon följdfråga till honom. Enjoy. (Klicka på på länken och ej rutan)

http://www.leelephant.com/media/Peter_Frid_-_Skogsmaskiner.mp3

Inga kommentarer: