tisdag 11 mars 2008

Staffan

En av mina absolut närmaste vänner heter Staffan, som stalledrängen ni vet. Vi är väldigt lika i både tycke och smak. Vi prioriterar lika, tycker om likadana filmer, ser på saker på samma sätt och gillar läskigt nog samma tjejer. Han har även börjat dricka kaffe och det är jag mycket glad över. Det som skiljer oss lite är dock musiken. Country gillar vi båda, men förutom den föredrar jag gitarrer och allmänt oväsen, medans Staffan föredrar syntklink och dunka-dunka.

Ett minne jag har av Staffan och hans musik är när han, i fyllan, står och dansar, och tror att ingen ser honom. Det han inte visste var att jag fick se hans sköna moves. Det finns nämligen en låt som han inte klarar att stå still till. Så fort låten spelas börjar någon del på hans kropp digga de ljuva tonerna. Man skulle kunna säga att det är hans favoritlåt. Så just därför, den här låten är till dig Staffan!

8 kommentarer:

defer sa...

Hahahahahaha, skjuuuuuut meeeeeej! Den här låten får fan Vingar för pengarna att bli ett master piece, och ni alla vet vad jag tycker om den... käre

Lars sa...

den här ska vi spela på staffans begraving, och se om kistan rör sej.

Sixx sa...

Det är helt otroligt hur en människa kan älska en låt så brutalt som han gör.
Visst, jag älskar Enter Sandman men jag pratar inte om den eller spelar den jämt.

Slutar inte Staffan med sin fanatism så vet jag inte vad jag gör!

Peppe sa...

Ninaninanini-nini-nani-nanina!!!

Anonym sa...

fan vad besviken jag blev. jag satt precis och funderade på hur jag skulle lyckas byta "blivande man"när jag läste ordet "syntklink".. Åså blev jag såå kollosalt besviken.. =( damn you..

defer sa...

Jag ber till Gud om att Evelina inte är en het tjej...

7yler sa...

Evelina är sjukt het tyvärr... En sån där man vänder sig om på gatan efter och biter sig sig hårt i underläppen för att behålla medvetandet.

Anonym sa...

okej.. du vann tillbaka förstaplatsen älskling =)