onsdag 12 december 2007

Mitt badande

De som känner mig mig vet att jag badar relativt ofta. Relativt kan mycket väl bytas ut mot onaturligt. Anledningen till att jag inte gör det är att man lätt snubblar in på en filosofisk diskussion: "vad är normalt".

Ni har alla läst sexspalterna där man kan ställa frågor i ungdomstidningar eller kvällstidningar. Framför allt i ungdomstidningarna handlar det ofta om "är jag normal?". En helt vanlig frågeställning för en 13-åring att ha, då knepiga saker händer med kroppen. Svaren däremot bör ju vara lite mer varierande, men icke då. Här är nämligen allt fullkomligt normalt.

"Min hand har 21 fingrar, är det normalt?" - "Ja, det är fullt normalt. Du behöver inte oroa dig."
"Jag fantiserar ofta om att döda mina föräldrar, är jag normal?" - "Jajjamen, det gör alla!"
"Min granne bajsar ofta i min säng, är han verkligen helt frisk?" - "Gunde Svan-frisk!"

Det här inlägget skulle inte handla om just den här diskussionen har jag för mig, utan om mitt badande. Vad gör jag egentligen när jag badar? Jo, jag läser som de flesta andra. Skillnaden är att jag läser Kafka, ekonomitidningar och kvartalsrapporter när jag leker med badankan. Är jag riktigt trött dock läser jag däremot lite lättare litteratur, som bilden nedan visar. Jag borde kanske inte göra det, jag är ju faktiskt snart 25 år gammal. Är jag verkligen normal?


2 kommentarer:

Sixx sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sixx sa...

Givetvis: Hela du sammanfattar essensen i ordet normal. Du är fullt frisk oroa dig inte.

Ankan som knallar omkring utan underkläder borde däremot uppsöka närmsta psykakut!