torsdag 20 december 2007

Morgontrött?

Det är mycket möjligt att jag överkonsumerar det svarta guldet, kaffe, alltså inte olja. Jag har nämligen lite svårt att veta när jag har druckit tillräckligt, framför allt på morgonen. Man tänker ju inte riktigt klart på morgonen, även om man tycker att man är någorlunda vaken. Kroppen håller på att vakna och alla funktioner fungerar inte riktigt som de ska, ofrivilligt morgonstånd, till exempel (även om det är skönt att se att mekaniken fungerar).

Just därför har jag svårt att veta när jag druckit tillräckligt Zoegas Forza, som jag numera bara dricker. Därför brukar jag sluta när jag antingen börja rysa av en klunk kaffe, eller då jag börja skaka. Jag har nu börjat skaka och ger mig därför. Det tråkiga är att idag tog det bara 4 koppar. Jag måste ha blivit gammal.

Inga kommentarer: