tisdag 11 december 2007

Mitt fadderbarn

Under tiden jag gick på gymnasiet bestämde jag mig; när jag får ett fast jobb, så skaffar jag mig ett fadderbarn. Det tog 2 år innan jag kom på löftet jag gav till mig själv, men för ungefär 4 månader sedan så skaffade jag mig ett eget fadderbarn. Jag har dock inte skrivit ett brev till honom än vilket retar mig lite.

Att jag skaffar mig ett fadderbarn (stödjer låter bättre, det är ju inte en ägodel precis...) är i sig ganska otroligt. Så egoistisk och känslokall för personer jag inte känner, så är ett fadderbarn det sista jag borde hjälpa. Dessutom är jag snål. Hur som helst, just därför, är jag lite stolt över att stödja en kille på 6 år boendes ute på landet i Togo.

Därför är jag lite förbannad över att Barnfonden inte tycker att det räcker. Jag får nämligen väldigt ofta brev om att de tycker jag ska skänka lite mer. Detta gillar jag inte. Dessutom skulle det vara lite roligt att veta hur mycket av de 200 kr i månaden som kommer fram. Antagligen vill jag inte veta, men... det är bättre än att inget göra.

Här får ni honom, Yawo Ferdinand Amezado. En ung, men redan mycket stilig (söt) man!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du växte just till skyhöga höjder i mina ögon.. Inte illa för en kille som hatar kids! :)

Anonym sa...

Haha tänkte precis på samma sak som personen ovan; du tycker ju att barn är läskiga. Men det är fint gjort av dig. Själv ska jag adoptera en isbjörn.

Anonym sa...

Hej! Du vet att om det nu är ett seriöst företag du valt att bli fadder hos så får du inte skriva varken fadderbarnets namn, var han bor, eller sätta in bilder, så att vem som helst kan läsa. Barnets identitet ska vara skyddad. Namn eller bilder mm får absolut inte läggas upp på internet eller visas allmänt. Så du borde nog fundera över om pengarna faktiskt går fram eller inte. För övrigt så råder jag dig givetvis att ta bort informationen om pojken. Att du blivit fadder är för övrigt bra gjort.

7yler sa...

Älskling: Jag är lite impad själv som sagt.. ;)

Caroline: Du är medveten om hur stora isbjörnar är va? Dom ser dock mysiga ut.

Anonym: Kan man röja fadderbarnets identitet på faddergalor som ses av miljoner så tror jag säkert att det funkar på en obetydlig blogg.