måndag 28 januari 2008

Alla vi som hatar måndag klappar nu!

Måndagar suger bara genom att vara måndag. Man har under helgen ställt om dygnet och kommer sällan i säng innan tolvslaget på söndag. När man väl kommit i säng så somnar man ju givetvis inte. Efter ett antal funderingar som till slut fladdrar iväg och som småningom mynnar ut till väldigt surrealistiska tankar likt en mysko, men ändå trevlig, drogupplevelse; vaknar man av att klockjäveln bokstavligen skriker ut hur ont den har i magen. Dags att gå till jobbet, jalla jalla!

Efter en sådan start befinner man sig lite i halvkoma hela dagen. Vanligtvis brukar detta räcka för att måndagar ska suga, för man vaknar ju aldrig upp ur den där halvkoman, utan man går omkring likt en kolli; man finns där men ändå inte. Hjärnan går på sparlåga och försöker man få fart på den så kortsluts allt relativt fort. Motoriken ska vi inte tala på ty man är smidig som en älg. Dessutom är man riktigt gubbgrinig/pms-grinig och har därför en för dagen ovanligt kort stubin, för man kan inte riktigt släppa tanken om den där varma sängen, och alla som möter ens väg, är just ett hinder för att så snabbt som möjligt komma tillbaks till sängen.

Som ni förstår (och vet) är det inte roligt att börja veckan på detta vis. När man dessutom har tränat ben och rygg för första gången på 3 år under helgen så har man nu träningsvärk från helvete. Jag ska dock inte klaga. Jag ska i ren protest, gå och se munter, glad och nyknullad ut hela dagen, trots att jag går som en krympling som har skitit ner sig. Måndagar? Jag bara älskar dom.

18 kommentarer:

Sixx sa...

Jag bara måste:

BOOBOOHOOBOO! Mickey Mouse Club!

7yler sa...

Säger pojken som gråter över sin rygg varje dag... Ska jag hålla dig i handen när du ska hoppa ut ur bilen idag också? Och nej, det finns inga monster under sängen! (förutom den där elefanten)

Sixx sa...

Men till skillnad från er spolingar så käkar jag inte ett hekto Voltaren så fort det ömmar!

Då får det hellre göra ont!

7yler sa...

Och just därför gnäller du som tre kärringar!

Sixx sa...

Vem var det som gnällde egentligen och vem är kärring?

Som far skulle sagt: "Plåster och piller är för kärringar".

Du skrev ju till och med att du var pms-grinig :P.

7yler sa...

Yepp, jag gnällde. Du gnäller dagligen däremot. Det är skillnaden!

Vad säger din far om att sin son gnäller som en kärring då?

Sixx sa...

Han är nog mest glad över att jag inte fjollar ur och käkar piller!

7yler sa...

Okey, men att du gnäller som Anders Svensson är alltså okey?

Sixx sa...

Jag vet inte riktigt om uttrycket gänller är rätt. Det är mer ett konstaterande, aj, det gör ont!

Att skylla dålig självkontroll på grinighet är däremot aningen gnälligt.

Anders Svensson har väl aldrig varit allmänt känd som en gnällspik om man jämför med Ljungberg eller Gary Sundgren.

7yler sa...

Jevus, vilken sandlådenivå det här börjar bli.

Ja, för att konstatera att det gör ont, men att inget göra åt saken är ju häftigt och jävligt manligt. I mina ögon gnäller man.

Hela inlägget handlade ju om gnällighet. Jag ber om ursäkt om du inte förstod ironin. Nästa gång skriver jag "Obs! Ironi!" som rubrik så ingen missuppfattar, för jag brukar ju skriva så otroligt allvarliga saker.

Anders Svensson är en gnällspik. Om det finns värre än honom? Absolut.

Sixx sa...

Ja du håller ju i den stora spaden själv!

Den första kommentaren var ju en ironiserande hänvisning.

Däremot är jag skyldig till att ha replikerat!

Att ge efter för vrede är ganska kärringaktigt i alla fall!

7yler sa...

Ja, för mitt svar till din kommentar var ju gravallvarligt?

Jag vet inte var du ser vrede någonstans, men du menade kanske att vi båda var kärringar?

Sixx sa...

Snarare gringubbar!

Insåg dessutom att ordet gravallvarligt verkligen känns precis som det måste vara tänkt att göra!

Jag tar tillbaka det där om vrede förresten. Kom att tänka på Samuel L. och han är fan ingen kärring!

7yler sa...

Gringubbar, jo tack. Tänk när vi är 70 år gamla då; sittandes med musköten på verandan och svär åt dagens ungdom!

Samuel L är en av få som får Sankte Per att skita knäck vid Pärleporten.

Sixx sa...

Hahaha!

Musköten! Jävlar vilken bild.

Peppe sa...

När är bröllopet? Tyckte ja såg en notis om att bankirn och redaktörn skulle gänga sig... eller va de längesen så de e skillsmässa på G?

Sixx sa...

Det stavas skilsmässa!

Nu när stormen har lagt sig så ska det komma analfabeter och blanda sig i :P!

Peppe sa...

alphapét? :O