onsdag 9 januari 2008

Skum dröm

Det hör inte till vanligheterna att jag kommer ihåg mina drömmar. Jag vill helst inte det. Idag kom jag dock ihåg vad jag drömde och som alltid är drömmarna lite märkliga.

Jag drömde att vi hade efterfest i min farmors hus då hon var bortrest. Självklart var det meningen att jag skulle hålla ordning på saker och ting, och lika självklart däckade jag (bevis på att det bara var en dröm och inte i verkligheten) och vaknade först dagen därpå.

Huset var fullt av folk som sovit över och en del ölflaskor stod lite här och där. Smått förskräckt går jag upp till övervåningen, mumlandes för mig själv att det var exakt så här det inte skulle bli. När jag kommer in i farmors rum visar det sig att min gode vän Staffan sovit i farmors säng. Detta gjorde mig sur och gubbgrinig.

Då jag senare fick reda på att han även haft sex (med någon blond snärta jag tror jag sett förut) i hennes säng blev jag fullständigt skogstokig. Ungefär då vaknade jag, fortfarande förbannad på Staffan. Du får aldrig komma på efterfest till min farmor!

5 kommentarer:

Sixx sa...

Det är ju rent ut sagt ohövligt att ligga hemma hos någons mor- eller farföräldrar eller föräldrar överhuvudtaget för den delen.

Sånt gör man ju bara inte ;)!

7yler sa...

Haha, nåja.. nu ska vi inte överdriva. Så länge man inte kletar i sängen går det väl bra tycker jag.. Soffor funkar bra har jag hört ;)

Sixx sa...

Hehe!

Peppe sa...

Sen va de juh nån som blev av med oskulden i min brors säng hemma hos min mor o far... o de va inte ens fest eller nåt... :O

7yler sa...

Peppe: Detta har jag missat! Var det också Staffan den jäveln? :)