söndag 20 januari 2008

Sex

Jag har tappat suget på något som jag trodde det inte gick att tröttna på, nämligen sex. Ni vet denna aktivitet som genomsyrar hela samhället, via framför allt media. Denna kärleksförklaring mellan två personer, denna sport som vi alla gillar. För mer än en sport är det väl knappast? Att få sig ett ligg är väl ungfär som att spela en fotbollsmatch? Eller, handen på hjärtat, som första halvleken om vi tänker tidsmässigt.

För mig har sex alltid varit just en sport. Knulla hit och knulla dit. Sparka boll hit och sparka boll dit. Antal är oviktigt, för det har ju inte varit några känslor inblandade ändå. Vem vet hur många man har kysst tilll exempel? Eller skakat hand med, för att göra det än tydligare. Man berör en annan persons nakna hud, men detta betyder väl inte att denna personen betyder något för dig? Kan det bero på detta måntro? De senaste åren har mitt stora intresse för sport (tillika sex) minskat betydligt. Är det så det hänger ihop?

Det var dock ett tag sedan jag hade sex, och som alla vet, ju längre tid det har gått sedan sist; desto mindre blir suget. Några dagar efter ett one night stand är man ju sjukligt kåt, även om sexet var lika kul som att pissa i motvind. Så det kanske är detta det beror på? Jag kanske borde gå ut på krogen och skaffa mig ett ligg?

För många är sex något alldeles speciellt. När två personer, som älskar varandra, knullar de ju inte. De älskar. Det är kanske därför jag har tappat intresse? Det var längesen jag hade känslor för någon och vi får gå tillbaka till stenåldern för att hitta någon jag älskade. Jag kanske bör börja dejta och få sexet meningsfullt igen? Att kunna se henne djupt i ögonen och känna en närhet och samhörighet, som bara vi två kan ha. Är det detta jag saknar? Kan det vara därför?

Jag är inte lika vältränad som jag en gång var. Kan jag undermedvetet tycka mindre om mig själv och därför må dåligt av att se mig naken? Och beror det då på en bristande självkänsla och en självsäkerhet som tidigare tagits som för given, är borta? Är det därför jag inte är sugen på sex längre? Att jag inte klarar av att en annan person ser mig naken och är därför för rädd att ha sex?

En svår och viktig fråga, som jag funderat på några timmar nu, och att hitta en slutsats, en förklaring har inte varit lätt. Att förstå varför det har blivit som det har blivit. Alldeles nyligen gick det dock upp en ljus, en anledning, och alla mina funderingar föll naturligt på plats. Varför har jag tröttnat på sex? Jag har inte tröttnat alls. Jag har bara glömt att äta frukost.

5 kommentarer:

Sixx sa...

Skulle precis skriva att det här var det absoluta mest välskrivna bullshittet jag läst på länge. Men du räddade ju allt i sista stycket!

7yler sa...

Ja, Havre Frasen räddade verkligen min dag!

Anonym sa...

AAah! Jag har ont i magen! Jag skrattade som .. fan här pga ditt inlägg. Damn, good written och slutklämmen var klockren.
Och ang din kommentar på min blogg: nej, det berikar inte språket men mina tankar och åsikter..;)

7yler sa...

Roligt att du uppskattade inlägget! Jag försökte mig på ett lamt "försvarstal" i din blogg då jag verkligen gillar mina svordomar.. ;)

Sixx sa...

Svordomar berikar språket!

Jag har hört experter i ämnet hävda detta och eftersom jag ju är en av dem så är det fan i mig rätt!

Helvete! Komma här och komma här. Svär på broder.