söndag 18 maj 2008

2,3 grader

Är på väg ut för att springa ite innan frukost. Klockan är nio ungefär. Tittar på termometern. Gnuggar mig i ögonon och tittar igen. Jodå, 2,3, grader "varmt". För helvete, jag som trodde att hela miljötjafset handlade om global uppvärmning, och här är det 2,3 grader! Det håller inte. Det är för dåligt.

Om en timme ungefär när jag kommit in efter löpturen tar jag saken i egna händer. Jag ska sluta sopsortera, låta vattnet rinna oavbrutet ur mina kranar, aldrig mer köpa kravmärkta produkter och impulsköpa 3 stora och gamla amerikanska bilar och låta de spy ut ohyggligt med avgaser - allt för att vi i slutändan ska få samma klimat som Spanien.

Tänk så skönt det hade varit. Då hade jag stuckit ut i shorts och en t-shirt. Nu är jag tvungen att packa på mig kläder som om jag ska ut och bygga snögubbar.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Titta på planet earth filmerna så tror jag du skulle bli miljövänlig om du nu kan känna empati för alla djur som draddas av den globala uppvärmningen..

7yler sa...

Njae, har fått nog av science fiction-rullarna nu och virrpannan Alastair Fothergill kan man inte lita på. Jag gillar dock djur men inte de där jävla pingvinerna så hoppas polerna smälter snabbt. Då kommer dessutom inte Venedig vara så häftigt utan vi kommer alla glida runt i små charmiga gondoler. Jag ska ha en gul.

Anonym sa...

ja..det var riktigt hemskt:)

Lars sa...

Varför ska vi bry oss om klimatet när inga av våra förfädrar gjort det :) mindre ekologiskt åt folket!!!