tisdag 13 maj 2008

Fyllekaja?

Kombinationen jag, vin och laga mat är ingen bra kombination.

Vid matlagning tycker jag om att ta ett glas vin , en öl eller någon form av fördrink. Anledningen är nog att jag tycker alkohol och mat hör ihop, samtidigt som mina föräldrar gjort detta sedan stenåldern. I samma veva får jag säga att det rör sig om matlagningen under helgen och ev onsdagar. Jag är med andra ord inte ute efter att dra alkisassociationer om mina föräldrar, även om mitt drickande idag, tisdag, är en annan fråga.

Då man lagar mat ihop med någon eller flera, samtalar man som oftast med varandra. Lagar man mat själv händer detta inte lika ofta, tack och lov. Slutsatsen här blir att istället för att prata, dricker jag, då det smakar så oerhört gott. Oftast händer detta på fastande mage - direkt efter träningen. Resultatet? Att jag sitter här och skriver meningslös dynga. Skål för bövelen!


Inga kommentarer: