söndag 4 maj 2008

En vanlig söndag

Man vaknar runt halv 10 på morgonen av att dörren stängs. Det första man reagerar på är att huvudet dunkar lite smått av smärta. Det andra är att synen är inte fungerar helt som den ska och det tar ett tag innan man får tillbaka skärpan och inser att man ligger i sin egen säng. Det tredje man märker är att kudden brevid doftar söt parfym och på denna kudde ligger det även långa hårstrån. Ungefär i denna stund börjar man förstå att man var ute igår.

Sekunden efter märker man att man har en använd kondom i röven, en femhundring på nattduksbordet och telefonnumret 070-5843122 skrivet på låret. Uttrycket "jag ska aldrig dricka igen" får helt plötsligt en helt annan tyngd. God morgon.

7 kommentarer:

Anonym sa...

det har hänt mig med... med precis samma nummer, det tillhörde någon staffan carngren, carlöf eller något i den stilen... jag har inte kunnit sitta rakt efter den kvällen...

Sixx sa...

Fan jag har skitit knäck sen jag hade samma upplevelse!

Anonym sa...

vad bra att du skiter knäck jens, då slipper du ha så mycket att göra under julen...

Anonym sa...

Jag hade en liknande upplevelse men det var med en murveluschling. Vaknade med ett dunkande huvud, avgrundstörst, en ihoprullad NWT inkörd i anus och nummret till jourhavandereporter inringat.

Anonym sa...

Är jag den enda som inte varit med om detta? mohaha

Lars sa...

jag såg en film om det en gång

Anonym sa...

verkar ju va en jättetrevlig morgon haha ;D