fredag 7 september 2007

Pinsamt

Sitter på jobbet och ställer mig för att hämta papper ur skrivaren. Märker att någonting längre ner ligger lite snett, som det manliga könet känner igen, och ska rätta till detta.

Ställer mig i hörnet av kontoret och tittar så ingen kund (eller kollega för den delen) är i närheten eller ser mig. Så tar handen och rättar till detta, så den hänger rakt och prydligt. Direkt när jag kikar upp får jag syn på en kvinnlig kund genom fönstret som sitter och väntar på mig och som till råga på allt tittar på mig!

Hörde jag någon säga ridå?

(När jag kommer ut tror jag hon var mer besvärad än mig. Hon visste inte om hon skulle undvika min blick eller skratta, så det blev lite av båda delar. Detta bjuder jag på. Min alldeles egna fredagsfräckis!)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, underbart!! Men, men... nöden har ingen lag. Hänger han snett så gör han! :D

Peppe sa...

Så du använde inte den utomordentliga stretch-teknik som du utvecklat och visat mig? ;) haha

7yler sa...

Peppe: Nej, det fanns tyvärr inte utrymme på mitt trånga kontor :)