torsdag 13 september 2007

Tvi vale!

Mitt handfat har inte mått riktigt bra de senaste veckorna. Det har åkt på en förkylning. Vattnet har runnit saktare, och saktare igenom. Tills nu då det vattnet nästintill slagit läger i handfatet. Det vill helt enkelt inte iväg. Det vill stanna kvar. Det ville dock inte jag.

Iförd tanga och med en trätlysten ramboattityd tog jag tag i problemet. Att skruva upp korken går ganska smärtfritt. Jag vädrar dock en smått äcklande och frän doft. Jag för (inte på ett sensuellt vis) ståltråden upp i röret och grottar omkring (definitivt inte på ett sensuellt vis). Ner faller, ja, något förbannat vidrigt och hiskeligt illaluktande. Blöta klumpar av hår, skäggstubb, tandkräm och all annat som kan tänkas hamna i handfatet. Motvilligt fortsätter jag och gör röret renare än Janine Lindemulders röv. Efteråt vill jag spy.

Klumparna måste vara rena bakteriehärdar säger jag till mig själv. Vilka sjukdomar har jag fått nu? Jag springer och häller upp en dubbel dos c-vitamin och halsar glaset som om det vore billig tequila. Förvirrat funderar jag över vilket nummer det är till 112.

När pulsen stillar sig och går under 200 konstaterar jag; nästa gång ringer jag Anticimex eller, lämpligt nog, ser till att dejta en händig kvinna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Mer eller mindre härlig läsning där ja.
Min duschbrunn verkar vara ur funktion, lite lätt, den också. Vågar inte ens tänka mig vad som gömmer sig där :S

Anonym sa...

Stopp i handfatet - Word

Skäggstubb - Word

Janine Lindemulder - WORD!

Händig kvinna - Se ovan

Och apropå brunnar, handfat och andra avlopp fick jag en gång lära mig (den hårda vägen) att om det samlas för mycket dynga, då kan man faktiskt stryka med av "gaserna" som uppstår. Gäller dock troligtvis endast internat, offentliga toaletter och Staffans lägenhet!

Anonym sa...

Hahahaha så bra *asg*

defer sa...

Staffans lägenhet!! wtf Jens :P kanske lägenhten i Sunne efter Frykdalsdasen... :P

Anonym sa...

defer:
Vill inte ens tänka på det...

Anonym sa...

Propplösare - en tjejs bästa vän!