söndag 23 september 2007

T9

T9-systemet är ju som alla vet en underbar uppfinning. Att vi som trasiga i-landsmänniskor ska slippa att trycka på knapparna fler gånger än vad vi behöver för att få fram våra ord. "Hej" blir 3 knapptryck istället för 5 tryck. Jättebra. Nobelprisvarning!

Jag tycker dessutom att T9 är riktigt komiskt. Ibland vill T9 att jag ska skriva ett ord som inte alls jag tänkt, utan jag blir tvungen att "argumentera" mig fram till det. Ibland förstår T9 inte alls vad jag menar och ibland kan det bli jättekonstigt.

Oftast när jag, via sms, ska deklararera att jag ska gå och lägga mig brukar jag skriva: "nu ska jag gå och krama kudden". Detta gör jag dels för att jag tycker det låter lite roligare än att bara "gå och lägga mig" och dels för att jag tycker det låter lite sött. Framför allt skriver jag det för att det är sant, tragiskt nog.

Nåja, det roliga är att jag oftast trycker en gång för lite på 3:an. Då skämtar T9 med mig nämligen. "Nu har det blivit dags att krama juden" står det helt plötsligt. Det här tycker jag är hejdlöst roligt. Krama juden liksom. Skitkul! I stort sett varje natt ligger jag och fnittrar åt detta, som en liten flicka, innan jag somnar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag? Som någon/något i Sibyl? Naaaj! Har varken sett filmen eller läst boken, men jag tvivlar på det ändå.
Däremot tyckte jag att detta inlägget vad hejdlöst roligt. Alldeles strax ska jag krama juden.
Godnatt.

7yler sa...

elle: Kommer inte riktigt ihåg vad jag skrev och kommer inte in på sidan, men Sibyl hade personlighetsklyvningar, så antar att det hade något med det att göra.
Nu är det dock min tur att krama juden! Natti.