tisdag 21 augusti 2007

Behov av stärkande

Tar fram en flaska whiskey. En relativ fin sådan dessutom. Häller upp en ganska frikostig grogg och låter det goda rinna ner. När glaset är tomt får jag lite dåligt samvete.

Dricka starksprit två dagar i rad? Måndag och tisdag. På en jobbvecka?


Att dricka på helgen är något annat. Då är det mer regel än undantag att glaset fylls. Nu tittar jag istället runt omkring mig, i tron om att mamma skulle iaktta mig och bli besviken. Märker att ingen mamma är här, och häller upp en ny. Lite större den här gången.

Min Winamp får dessutom upp en av mina favoriter (Soundgarden - Black Hole Sun) och jag ler för mig själv.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men, så får man väl ändå inte göra? Eller äsch, det är klart man får när mamma inte tittar på. :) Åh, vad skönt det skall bli den dag jag nu lyckas flytta från detta hus- då kan jag också berätta sådana där härligt avslappnade historier i min blogg! Fast för mig kommer det alltid att vara drinkar. Det känns så lyxigt & drygt på nåt sätt. Även om whiskey känns skönt fjortis-softish.

Anonym sa...

candy:
Fjortis-softish, det var det jävligaste, vet hut!

Förstår du har gubbiga vi är eller?

7yler sa...

candy: Det är inget att fundera på. Flytta och vinn din frihet!

jensa: Gôbbjävel.

Anonym sa...

Fjortis? Gubbigt? HELLÅ whiskey är väl ändå rockstar?!

Anonym sa...

Som vanligt är skidhead barbiedoll den enda som faktiskt har ett riktigt grepp om verkligheten.

Fan! Där rök 3000 hårdrockspoäng. Ikväll blir det Jack för att kompensera!

Anonym sa...

Nu är väl hennes rätta alias ändå skinhead barbiedoll. Annars skulle det bli lite konstigt. Jag ska lära mig trycka bättre på tangenterna!

Peppe sa...

Jensa sa: Förstår du har gubbiga vi är eller?

Amen!

Anonym sa...

Jag menar inte att det är fjortis att dricka whiskey. Menade att det är softish, & softish är ett fjortisuttryck! :D Whiskey är bra.