lördag 25 augusti 2007

Grattis mormor

Igår fyllde mormor år och var här på besök. Hon ville nämligen fira sin födelsedag i värmland istället för i Norge. Jag lånade morfars bil efter jobbet (han insisterade) då jag skulle iväg och hämta ett paket samt köpa present till mormor.

Ögonblickligen då jag satt mig bakom ratten märkte jag att folk tittade, om inte snett, så med något speciellt i ögonen, på mig. Jag satt i en norskregistrerad bil. Jag var alltså norsk. Tvi vale, ungefär. Så jag blev irriterade och började mumla halvhögt för mig själv: jævla møkk. Forbannade rasshøl! Jeg ska pule morra di i rompa, svenskefan.

Min morfar ser f.ö. ut som en maffiaboss även om han antagligen är son till en björn. En sak man lägger märke till hos honom är hans händer, om du skakar hand med honom vill säga. Din hand försvinner nämligen då. Hans händer är sjukt stora. En rolig sak han gör vid middagssittningar är att när man sitter ner och han går förbi så lägger han händerna på axlarna och klappar lite, och vips så var man 5 år gammal igen.

Stämmer myten om att storleken på ens händer visar hur välhängd man är så skulle varenda häst i landet vara avundsjuk på honom.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Joel du vet att de där me stor kuk inte e ärftligt ändå, so keep on dreaming! ;P

7yler sa...

Du, det är väl bara att jämföra händerna. Vem var det som blev en femåring i hans närhet? ;)