torsdag 23 augusti 2007

Upp och ner

Märklig vecka det här. Antingen svart eller vitt. Himmel eller helvete. Den började rent åt sagt åt helvete, men Gud tyckte uppenbarligen lite synd om mig. Fick nämligen idag klartecken att att gå kursen jag velat gå. Så om 8 månader är jag Certifierad Privatrådgivare om jag inte kukar ur. Ser fram emot detta även om det långt ifrån kommer att vara en dans på rosor, eller vad fan man säger. Så nu vet jag inte. Ska jag vara glad eller ledsen när man summerar det här?

Kursen är förlagd i Borås av alla ställen dessutom. Vad ska jag göra där? Känner jag någon där? Ingen aning. Ett tattarlag huserar där vet jag. Och att jag kom 4:a på SM där för några år sedan. Det kan alltså inte vara något bra ställe.

En smårolig händelse idag: Jag talar allt för ofta till kunderna som jag pratar med mina vänner. Uttryck som "skitit i det blå skåpet", "kokt i bajs", "kukar ur", "gôbbjävel", "have a good one" med mera har en tendens att rinna ur mig. Idag var det dags igen. En kvinna ville att jag skulle titta på hennes internetdosa som troligen hade gått sönder.

Jag: "Jaha, den har kukat ur."

(Hon skrattade dock och medgav att så var fallet.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, undrar just vad min chef skulle säga om jag började tala så till kunderna i charkdisken. . . Haha. "Korven har visst kukat ur, ärtans då! Här får du pengar tillbaka!"