måndag 20 augusti 2007

Komplex

Har precis lagt iväg en beställning på en digitalkamera och känner mig lite uppåt. Får ett erbjudande om mitt första photosession (på andra sidan kameran) och känner mig än mer uppåt. Temat ska antingen vara "Säl i motljus" eller "Rysk urskog". Min modell vill ha val nr 1 och jag vill ha tvåan.

Under tiden kommer något och knäcker mig. Fullständigt.

Meanwhile som jag filosoferar över upplägget för de båda sessionerna fumlar jag fram över andras bloggar tills jag stannar upp, läser, känner mig liten. Läser lite till, krymper än mer. Fortsätter läsa och har till slut svårt att se upp till skärmen.

Jag har hamnat på Carl Bildts blogg.

Mannen är så duktig, pretentiös, smart och skarpsynt att helvetet fryser till is. Han ger mig minderhetskomplex som bara Kareem Abdul-Jabbar har lyckats att ge mig. Hur kan jag någonsin bli lika duktigt som honom? Hur kan jag komma upp till hans nivå? Omöjligt. Han befinner sig på toppen av den där pyramiden och vet att ingen kan flytta honom. Han vet att defintivit inte jag kan flytta på honom. Fredskämpe och samtidigt oljemiljonär. Smaka på den kombinationen. Jag mister min besinning och försöker ursinnigt komma på något där jag knäcker honom. Och då...

Men hur mycket fitta får han då! Blir genast alldeles varm inombords. Här knäcker jag honom. Inser tyvärr snabbt att jag pissat ner mig. Allt det där varma och sköna har förvandlats till kyla. Hur mycket fitta får jag? Ridå.

Nu ska jag gå och kika på CSI. Sån skit skulle aldrig Carl Bildt få för sig att se.

2 kommentarer: