söndag 12 augusti 2007

Hemma i Sverige igen

Typiskt nog var det regnperiod i Afrika så vi hade inte torra kläder under hela resan.
För att citera Ida: "Jag är så våt!". Hon var alltså blöt, inte våt. Hon är norsk. Ni förstår.

Jag träffde på några gamla goda vänner dessutom. Här är jag och Nelson Mandela. Fråga mig inte hur min frisyr blev som den blev. Jag hade bara i vanligt vax.


Även Kofi Annan fick jag träffa. Det blev faktiskt för fjärde gången. Första gången var här hemma i Sverige på en resturant tillsammans med hans svenska fru. Jävligt trevlig kille.


När jag ändå är inne och namedroppar lite här så ska jag visa er den man som har gjort störst intryck på mig. Det var strax utanför Patna i norra Indien, inte så långt från Neapel, som detta möte ägde rum. Lägg märke till mina schyssta kläder. Dagen innan hade jag på mig ett skitigt linne hela dagen och det skulle ha varit sjukt pinsamt att ha träffat på honom i den utstyrseln. Mannen är givetvis Mahatma Gandhi.

Inga kommentarer: